Narzędzia do pracy zdalnej w UO
Centrum Informatyczne Uniwersytetu Opolskiego przygotowało szereg narzędzi do pracy zdalnej, zarówno dla pracowników jak i studentów. Nasza Uczelnia dysponuje bardzo dobrą infrastrukturą oraz doświadczonym zespołem informatycznym.
Poniżej przedstawiamy Państwu obecne na tą chwilę, narzędzia umożliwiające i wspomagające pracę zdalną.
Chmura UO
W systemie USOSweb nie jest zalecane wysyłanie dużej liczby plików, a serwis dysk.uni.opole.pl nadaje się do tego doskonale.
Za pośrednictwem systemu USOSweb zalecamy rozsyłać studentom jedynie czysty tekst z linkiem, o którym napisane jest w instrukcji.
Platforma e-learningowa moodle
Uniwersytet Opolski poleca platformę Moodle do prowadzenia szybkiego i bezproblemowego kursu zdalnego!
- Zajęcia zdalne – Czy nie prostsze byłoby przeprowadzenie zajęć zdalnych dla Was, studenci? Tutaj możemy wspólnie tego dokonać. Polecamy!
- Egzaminy zdalne – Czy egzamin musi być przeprowadzony na naszej Uczelni w formie tradycyjnej? Nie! Ta platforma pozwoli nam wykładowcom przeprowadzić egzamin zdalnie. Uwaga! Wcale nie będzie łatwiejszy niż w przypadku egzaminu tradycyjnego 🙂
Microsoft Teams
Microsoft Teams to rozbudowana platforma do prowadzenia pracy zdalnej. Umożliwia prowadzenie grupowych spotkań online oraz udostępnianie plików.
W celu skorzystania z platformy, pracownicy i studenci Uniwersytetu Opolskiego logują się do platformy swoim uniwersyteckim adresem mailowym. Nie ma potrzeby zakładania dodatkowych kont.
Więcej informacji tutaj >>
Videokonferencje H.323
- Połączenia są zestawiane przy wykorzystaniu własnej infrastruktury sieciowej w oparciu o szybki szkielet 10 GigabitEthernet.
- Terminale umożliwiają zestawiania połączeń wielopunktowych oraz punkt-punkt z pomocą infrastruktury usługi U1 w wysokiej rozdzielczości. Jednocześnie urządzenia są kompatybilne również ze starszymi terminalami zgodnymi ze standardami SIP i H.323.
- Zastosowana technologia umożliwia rejestracją przebiegu konferencji z możliwością jej późniejszego odtworzenia.