W ostatnich dniach wprowadziliśmy kilka ulepszeń do naszego serwera pocztowego (konta studenckie oraz pracownicze).

Jednym z nich jest nowy filtr antyspamowy na naszym serwerze. Spam to problem nie tylko naszego serwera, a jako jednostka edukacyjna jesteśmy narażeni na zdecydowanie większe zainteresowanie naszymi kontami.

Po kilku tygodniach testów, na wybranych kontach filtry uruchomiliśmy globalnie wszystkim naszym użytkownikom.

Prosimy o Państwa opinie. Nowy filtr antyspamowy nie gwarantuje, że na Państwa kontach problem zniknie całkowicie, nadal mogą zdarzyć się wiadomości, które ominą nasze zabezpieczenia jednak powinny być to naprawdę sporadyczne wiadomości.

spam2015-01-21

Niechciane wiadomości – gdzie się znajdują?

Logując się do naszej poczty przez stronę wszystkie niechciane, zablokowane wiadomości znajdują się w folderze Spam. Możecie tam Państwo sprawdzić czy jeśli jakaś wiadomość (oczekiwana) nie doszła (nie pojawiła się w skrzynce odbiorczej) nie znajduje się w tym folderze.

To również najlepszy sposób, aby upewnić się, że nasze filtry działają. Jeśli katalog ten na Państwa kontach jest pusty – może to oznaczać, że albo nie dostali Państwo jeszcze takich wiadomości (np. Państwa konto nie jest nigdzie opublikowane i nie znalazło się jeszcze w żadnej bazie) lub filtr nie działa (wtedy zachęcam do kontaktu z nami, aby to sprawdzić).

Kontakt z administratorami serwerów:

Sławomir Paszkiewicz, Adam Buhl (wew. 7052)

Statystyki dotyczące spamu

Dane na dzień: 21 stycznia 2015 roku (dane dotyczą tylko tego dnia)

Liczba maili przetworzonych: 28 548
Liczba maili przepuszczonych: 8201 (28.8%)
Liczba maili zablokowanych ze względu na wirusy: 1232 (4.3%)
Liczba maili oznaczonych jako SPAM: 19106 (66.9%)
Wielkość przetworzonych maili tego dnia: 2824MB